torsdag 7 april 2011

Test: Salomon XA20 löpryggsäck

Jag har testat denna:

Bild från Salomon.com
Jag har testat att springa med löpryggsäck, en 14L från Salomon. Rygg säcken har 2 mesh fickor på sidan för vattenflaskor och en stor på baksidan för att stoppa ner överdragsjackan, på höftbältet finns två mindre för ipod och nycklar samt en mesh ficka. I huvud facket finns även en liten ficka längt upp med plats för telefon eller annat som man vill ha lättåtkomligt och skyddat, väven är inte vatentät men ska stå emot duktigt med regn, är även förberedd för vattensystem.

Så hur gick det då?

Jag packa den med ett par skor och mina jeans, fanns plats för mera saker, men i efterhand så känner jag att jag ogärna springer med mycket saker i den. Det är inte helt smärtfritt att springa med ryggsäck men denna satt nära ryggen och efter lite justeringar så satt den relativt still också.


En bra ryggsäck, rätt snygg och sitter bra på ryggen. ett nödvändigt ont om man ska springa från något till något annat. men det är ju väldigt trevligt att använda sträckan från jobbet och hem till något vettigt.

2 kommentarer:

  1. kul! , vill verkligen ha den där ja tittade på.. men senare.. eller, jo. senare.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Var in på Löplabbet igår och testade Salomon men den kändes inte riktigt stabil. Däremot hade Runners Store fått in löpryggor från Lundhags som satt rätt bra(och var rätt billiga också).

    Det lutar åt att jag snart har en av varje sort (en Haglöfs också), bara för att jag vill testa :)

    SvaraRadera