tisdag 19 april 2011

DIY: Bygga cykel.

I dag kom Detta lilla paket från England, från chainreactionscykels för att vara mer exakt.
Sista delen till min cykel.


Det vita KINK styrlagret som jag väntat på i en vecka. äntligen hade det kommit. Meningen var att jag och H skulle iväg och klättra med jag fastna i cykel-bygnadet.

lägga upp delarna

Trycka på "crown race"
Det gick jävligt bra trots att jag inte hade någon större koll på vad jag gjorde, min clasohlsson rörkap tog sig med stora besvär igenom gaffelröret och efter att jag var kvar så var det bara skrot kvar av den.


ser ur som att jag har änvänt den sjuk mycket men det enda jag har gjort är att kapa styret och gaffeln. blev jävligt fult när jag tillslut fick av gaffelröret och star-nuten var sjukt jobigt att få ner med tanke på alla grader som blivit av att kapen inte riktigt fungerade som den borde ha gjort, men ner komm den med rätt mycket våld.

Lyckades göra mig illa, få vajer och metalstickor i fingrarna, svära en hel del, blir skitig. Men fan vad kul det var. Jag har gjort något helt själv, jag har bygt mig en egen cykel, jävligt kul och jävligt dyrt,


Denna skapelse är helt bissar, den är min och jag är fan nöjd.

Whitenite

3 kommentarer:

  1. Den blev sjukt snygg darling.. jag e stolt över dig..
    Och över min egen lilla insats i den.. =P

    SvaraRadera
  2. JA det är inte lätt när man bara har 2 händer
    tack för hjälpen

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Kakan! Hur var den att cykla på då?

    /Fredde

    SvaraRadera